Grudziądzka 5, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 611 3310
fax: +48 56 622 5397

Konkurs Pracowni Programowania Zespołowego

Konkurs Projektów Zespołowych prowadzony jest w ramach kursu „Pracownia Programowania Zespołowego” prowadzonego na kierunku Informatyka Stosowana na studiach pierwszego stopnia. Koordynatorem Konkursu jest mgr inż. Rafał Linowiecki z Katedry Informatyki Stosowanej.

Celami Konkursu są:

    1. zmotywowanie i zainspirowanie studentów do podejmowania innowacyjnych działań w zakresie programowania,
    2. zademonstrowanie i doskonalenie umiejętności w zespołowym rozwiązywaniu problemów informatycznych,
    3. poznanie specyfiki tego rodzaju rywalizacji przydatnej na rynku pracy,
    4. promocja wykonywanych projektów studenckich na Wydziale Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej UMK.

Regulamin

Skład Komisji Konkursowej:
dr hab. Rafał Adamczak, prof. UMK – kierownik Katedry Informatyki Stosowanej – przewodniczący komisji
dr hab. Beata Derkowska-Zielińska, prof. UMK – Prodziekan ds.  finansów i rozwoju – przedstawiciel Dziekana
– dr Bartosz Ziemkiewicz – przedstawiciel z Wydziału Matematyki i Informatyki
mgr inż. Piotr Ablewski – zespół Katedry Informatyki Stosowanej
dr inż. Sebastian Meszyński – zespół Katedry Informatyki Stosowanej

Finał Konkursu odbył się 15 września w SA COK w Instytucie Fizyki.

Agenda wydarzenia
14:00 – 14:20 – rozpoczęcie wydarzenia
14:20 – 14:45 – Zespół nr 1 – “BlueGrammers”: Oliwia Poćwiardowska,  Maciej Rutkowski, Julia Winiarska, Michał Kulla
14:45 – 15:10 – Zespół nr 2 – “Undivided Galaxy”: Kamil Będlin,  Mateusz Malanowski, Kinga Foss, Weronika Czajkowska, Andzej Zoń
15:10 – 15:35 – Zespół nr 3 – “Loop Reality”: Rafał Balcerowski, Julia  Szczuczko, Klaudia Organiak, Patryk Tajs
15:35 – 16:00 – Zespół nr 4 –  “FUN-GUYS”: Konrad Lipka, Daniel  Lesiński, Łukasz Ziobro, Włodzimierz Rywka
16:00 – 16:15 – przerwa
16:15 – 16:40 – Zespół nr 5 – “Meetiu”: Gracjan Sadowicz, Piotr Galla,  Jacek Wierzejewski, Jakub Kucharski
16:40 – 17:05 – Zespół nr 6 – “Health Assistant”: Andrii Blagynia,  Paulina Gąsiewicz, Maciej Golus
17:05 – 17:30 – Zespół nr 7 – “Poker Adventures”: Korneliusz Łożyński,  Patryk Mruk, Jakub Rafiński
17:30 – 17:50 – obrady komisji
17:50 – 18:00 – ogłoszenie wyników i zakończenie wydarzenia

Opisy zespołów

Zespół nr 1 – “BlueGrammers”
Jesteśmy 4-osobowym zgranym zespołem,który od 2021 roku tworzy i  rozwija aplikację Hajime w ramach przedmiotu  programowania-zespołowego. Z dbałością staramy się sprawiedliwie  dzielić zadaniami tak, by każdy członek zespołu mógł wykazać się  swoimi mocnymi stronami w projekcie. Wszelkie niejasności napotkane po  drodze rozwiązujemy wspólną rozmową,gdyż uważamy,że dobra komunikacja  to podstawa.

Zespół nr 2 – “Undivided Galaxy”
Tworzymy grę, w której wcielasz się w galaktycznego imperatora i Twoim  zadaniem jest podbój galaktyki przez bogacenie się.

Zespół nr 3 – “Loop Reality”
Loop Reality to zestaw programów rejestrujących rzeczywistość za  pomocą sensorów Kinect, przetwarzających zebrane dane, a następnie  umożliwiających zanurzenie się w prawdziwym świecie 3D, również w  wirtualnej rzeczywistości.

Zespół nr 4 –  “FUN-GUYS”
FUN-GUYS jest zespołem rozwiązującym problemy śmiechem, ale gdy trzeba  przyjmują profesjonalną i odpowiedzialną postawę. Początkowo związani  z projektem zautomatyzowanej hodowli grzybów, przebranżowieni na  opiekę nad zwierzętami. Można powiedzieć, że dokonali odwróconego  rozkładu.

Zespół nr 5 – “Meetiu”
Zajmujemy się rozwojem aplikacji mobilnej. Naszą wizją jest aplikacja,  która każdemu pozwoli znaleźć osoby o “podobnej energii” lub  zbliżonych zainteresowaniach, w prosty i szybki sposób, kiedy tylko  chce, bez szukania w nieskończoność :]

Zespół nr 6 – “Health Assistant”
Health Assistant to zespół, który dostarcza rozwiązanie pomagające  łatwiej monitorować swoje zdrowie, zachęcający do dbania o nie,  ponieważ jest w życiu najważniejsze.

Zespół nr 7 – “Poker Adventures”
Celem projektu jest stworzenie gry komputerowej, której motywem  przewodnim jest toczenie pojedynków pokerowych. Decyzje przeciwników  przy stole do pokera mają być podejmowane przez wytrenowane w tym celu  sztuczne sieci neuronowe. Rozważane jest również dodanie elementów  takich, jak:
1. Pojawienie się możliwości podróżowania po losowo generowanym,  otwartym świecie i rzucania wyzwań napotkanym NPC.
2. Możliwość rozwoju postaci.
3. Wieloosobowy tryb rozgrywki.

Laureatami zostali członkowie zespołu “Meetiu”, zaś wyróżnienie otrzymali członkowie zespołu “Loop Reality”. Gratulujemy! Dyplomy zostają wręczone zwycięzcom i wyróżnionym zespołom podczas najbliższej inauguracji roku akademickiego.

W latach 2019/2020-2020/2021 Konkurs odbył się we współpracy z Fundacją Aleksandra Jabłońskiego.

Archiwum:

Finał w roku akademickim 2021/2022

Finał w roku akademickim 2020/2021

Finał w roku akademickim 2019/2020