
3 czerwca br. odbył się Finał Konkursu Projektów Zespołowych, wydarzenia, które Wydział współorganizuje z Fundacją Aleksandra Jabłońskiego. Podczas prezentacji, studenci trzeciego roku Informatyki Stosowanej podsumowali swoją pracę nad projektami realizowanymi w ramach zajęć Pracowni Projektów Zespołowych. Sponsorem głównym była firma EiB S.A.
Komisja w składzie:
- mgr inż. Andrzej Korcala – członek zarządu Fundacji Aleksandra Jabłońskiego – przewodniczący komisji,
- mgr inż. Bogdan Chechłowski - Dyrektor Biura Informatyki EIB S.A.,
- dr hab. Iwona Gorczyńska, prof. UMK - Prodziekan WFAiIS ds. Kształcenia,
- mgr inż. Piotr Ablewski – zespół Katedry Informatyki Stosowanej,
- dr Marek Grochowski – zespół Katedry Informatyki Stosowanej,
- mgr inż. Michał Joachimiak – prowadzący, zespół Katedry Informatyki Stosowanej,
- mgr Michał Meina - prowadzący, zespół Katedry Informatyki Stosowanej
wyłoniła laureatów:
• w kategorii Technologia - projekt Artemis, zespół w składzie: Emilia Kopyta (liderka), Weronika Krasna, Michał Błaszczyk,
• w kategorii Potencjał Biznesowy - projekt Equinox, zespół w składzie: Natan Wadowski (lider), Jonasz Poćwiardowski, Łukasz Stobiński,
• w kategorii Potencjał Społeczny - projekt Wojak, zespół w składzie: Jakub Krupa (lider), Dawid Moczulski, Mikołaj Michałowicz.
Gratulujemy! Nagrody pieniężne, 1500 zł na każdy zwycięski zespół, zostały wręczone przez Pana Bogdana Chechłowskiego przedstawiciela firmy EiB S.A. - sponsora nagród.
Członkowie zwycięskich zespołów proszeni są do dopełnienia formalności podanych na stronie Konkursu.
Dyplomy zostaną wręczone zwycięzcom i wyróżnionym zespołom podczas wydziałowej inauguracji roku akademickiego 2025/2026. Dziękujemy studentom za udział, wytrwałą pracę nad projektami oraz koordynatorowi Konkursu mgr. inż. Rafałowi Linowieckiemu z Katedry Informatyki Stosowanej za przeprowadzenie finału.
10 czerwca br. odbędzie się Międzywydziałowy Konkurs Projektów Zespołowych, w którym wezmą udział Laureaci Konkursów z Wydziałów FAiIS oraz MiI. Zapraszamy do Auli WMiI!
W Konkursie udział brały następujące zespoły:
Artemis - skład: Emilia Kopyta (liderka), Weronika Krasna, Michał Błaszczyk
"Artemis to projekt, który łączy tradycyjne łucznictwo z nowoczesną technologią. Naszym celem jest stworzenie systemu wspomagającego precyzję i technikę strzelania, wspierającego szczególnie początkujących łuczników w rozwijaniu ich umiejętności."
Crash the Wizard - skład: Jan Ernest (Leader), Łukasz Żurek, Jan Łaganowski
"Crash the Wizard to prosta, zręcznościowa gra, w której sterujesz samolotem, aby pokonać złego czarodzieja i jego potwory. Gracz
rozpędza się na rampie i próbuje polecieć jak najdalej, korzystając z różnych ulepszeń, takich jak boostery, skrzydła i ogon. Celem gry jest bicie rekordów odległości, wysokości i czasu lotu, by ostatecznie pokonać złowrogiego czarodzieja. Gra łączy humor z elementami fizyki i progresji, zachęcając do eksperymentowania i rozwijania ekwipunku."
Equinox - skład: Natan Wadowski (lider), Jonasz Poćwiardowski, Łukasz Stobiński
„Equinox to jednoosobowa gra strategiczna łącząca elementy karcianki i tower defense. Celem gracza jest obrona centralnego budynku – Sanktuarium – przed nocnymi atakami demonów. Gracz zarządza kartami jednostek i budynków, rozwija swoje siły oraz wykorzystuje specjalizacje i wzmocnienia, by odpierać coraz trudniejsze fale wrogów."
EventApp - skład: Bogusław Nozdryń (lider), Bartosz Jędrzejewski, Hubert Klim
"EventApp to niezależny system sprzedaży biletów stworzony z myślą o lokalnych organizatorach wydarzeń – mikro przedsiębiorcach,
stowarzyszeniach i instytucjach kultury. Aplikacja umożliwia kompleksową obsługę wydarzenia: od sprzedaży biletów bezpośrednio
ze strony internetowej organizatora, przez rejestrację uczestników, aż po kontrolę wejść i analizę frekwencji. Dzięki integracji w ramach własnej domeny, użytkownik końcowy nie jest przekierowywany na zewnętrzne serwisy biletowe, co zwiększa zaufanie i utrzymuje uwagę uczestnika na stronie organizatora. To rozwiązanie stworzone po to, by przywrócić niezależność i kontrolę nad sprzedażą biletów lokalnym organizatorom wydarzeń."
FreshBox - skład: Jan Pieczkowski (lider), Dawid Kempa, Wiktor Caban
"FreshBox to inteligentna aplikacja webowa, doskonale przystosowana do urządzeń mobilnych, z możliwością instalacji jako aplikacja
progresywna. Pomaga użytkownikom efektywnie zarządzać domowymi zapasami spożywczymi. Dzięki funkcji skanowania kodów kreskowych oraz dat ważności za pomocą kamery, dodawanie produktów staje się szybkie i bezproblemowe. FreshBox rozpoznaje także produkty pozbawione kodów kreskowych – wystarczy je pokazać kamerze. Unikalną cechą aplikacji jest wbudowana sztuczna inteligencja, która generuje przepisy kulinarne na podstawie posiadanych składników. FreshBox pomaga ograniczyć marnowanie jedzenia, planować posiłki i oszczędzać czas – wszystko w jednym miejscu."
Opowiadamy - skład: Michał Buszka (lider), Nikita Koval, Łukasz Kowalewski
"Opowiadamy to kompleksowa pla orma internetowa odpowiadająca na rosnące zapotrzebowanie na dostępną literaturę cyfrową i
wspieranie twórców w publikowaniu swoich dzieł. W dobie cyfryzacji czytelnictwa, pla orma łączy społeczność czytelników z autorami,
oferując im przestrzeń do dzielenia się historiami i odkrywania nowych utworów."
Project Alpha - skład: Kacper Cieślak (lider), Michał Petrykowski, Daniel Kuźmierkiewicz
"Project Alpha to gra akcji, w której gracz musi pokonać przeciwników rozmieszczonych w pokojach kolejnych pięter, by dotrzeć do epickiej walki z Mistrzem w ostatnim pomieszczeniu piętra. Proceduralnie generowana mapa sprawia, że każda rozgrywka wygląda nieco inaczej – zmienia się rozmieszczenie przeciwników, układ pomieszczeń oraz ich rozmiary. Na drodze gracza stają różni przeciwnicy – zarówno walczący wręcz, jak i atakujący z dystansu, co wymaga dostosowywania taktyki do każdej sytuacji. W ramach przedstawianego dema chcemy zaprezentować, jak wygląda pierwsze z takich pięter."
Wojak- skład: Jakub Krupa (lider), Dawid Moczulski, Mikołaj Michałowicz
"Wojak to nowoczesna aplikacja wspierająca zarządzanie zespołem w warunkach symulowanego pola walki. Naszym celem było stworzenie narzędzia umożliwiającego skuteczną, bezpieczną i intuicyjną komunikację oraz koordynację działań zespołu w dynamicznym środowisku. Aplikacja została zaprojektowana z myślą o prostocie obsługi i wysokiej
responsywności, co czyni ją przydatną zarówno w zastosowaniach wojskowych (np. podczas szkoleń i gier symulacyjnych), jak i cywilnych (gry terenowe, paintball, airsoft , szkolenia taktyczne)."