Stypendystka SPIE

Beata Zjawin fot. Andrzej Romański

Beata Zjawin, studentka drugiego stopnia fizyki na WFAiIS, otrzymała prestiżowe stypendium SPIE Optics and Photonics Education Scholarship.

Organizacja SPIE jest międzynarodowym stowarzyszeniem na rzecz optyki i fotoniki założonym w roku 1955 dla rozwijania technologii opartych na świetle. Zrzesza członków ze 166 krajów. Na Wydziale Fizyki, Astronomii i Informatyki stosowanej od kilkunastu lat działa sekcja studencka SPIE.

Co roku SPIE przyznaje stypendia wyróżniającym się studentom, którzy w  przyszłości mogą wnieść istotny wkład do optyki i fotoniki. Jest to stypendium skierowane do członków SPIE, którzy studiują optykę, fotonikę lub powiązane dziedziny.
W 2019 roku wyłoniono 84 laureatów, w tym troje z Polski. Beata Zjawin jest jedyną stypendystką z UMK. Studia pierwszego stopnia odbyła na kierunku astronomia na WFAiIS. Obecnie jest na pierwszym roku studiów II stopnia na fizyce. Pracuje w grupie CASTLE (Cold Atomic Space-Time Laboratory), głównie z prof. Michałem Zawadą oraz dr. Piotrem Wcisło. Zajmuje się  poszukiwaniem ciemnej materii przy pomocy optycznych zegarów atomowych. Ma już w swoim dorobku publikacje naukowe. W roku akademickim 2016/2017 otrzymała tytuł Najlepszej studentki WFAiIS. .