Grudziądzka 5, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 611 3310

Kurs “Proces tworzenia gier wideo”

Banner główny kursu

Witaj na stronie kursu ogólnouniwersyteckiego “Proces Tworzenia Gier Wideo” na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu! Ten unikalny kurs został stworzony z myślą o studentach, którzy marzą o karierze w świecie gamedevu. Prowadzony przez pracownika UMK, a jednocześnie pracownika toruńskiego studia gamedeveloperskiego Dark Point Games zapewni Ci nie tylko teoretyczne podstawy, ale także wiedzę na temat praktyk związanych z tworzeniem gier wideo.

Czas trwania kursu: 15 godzin (1 semestr)
Tryb zajęć: Stacjonarny

Aby wziąć udział w kursie, nie musisz dysponować żadnym specjalistycznym sprzętem ani wiedzą.

Co Zyskasz na Tym Kursie:

  • Solidne fundamenty w zrozumieniu branży gamedev
  • Zrozumienie polskiego rynku gamedevowego oraz globalnego trendu rozwoju
  • Przekrojową wiedzę na temat procesów związanych z produkcją gry wideo
  • Możliwość zdobycia 2 punktów ECTS

Polska zyskuje coraz silniejszą pozycję na światowej mapie branży gamedevowej. Nasz kraj to miejsce, gdzie wielu utalentowanych twórców, studiów i firm osiągnęło znaczący sukces zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. W ciągu ostatniej dekady polska scena gamedevowa dynamicznie się rozwijała, a tworzenie gier wideo stało się kluczowym elementem naszej kultury i gospodarki.

Według raportu PARP “The Game Industry of Poland – Report 2023”, w maju bieżącego roku działało aż 494 producentów i wydawców gier w Polsce. Przychody branży gamingowej w kraju w roku 2022 wzrosły o 11% w porównaniu do roku poprzedniego i osiągnęły poziom 1,286 mld euro (około 6 mld złotych według ówczesnego kursu wymiany), co umieszcza Polskę prawdopodobnie na około 8. miejscu w Europie pod względem dochodów związanych z branżą gier. Polska branża gamedevowa przyciąga inwestycje, co dodatkowo potwierdza jej rosnący potencjał.

Te imponujące liczby sprawiają, że praca w dziedzinie tworzenia gier wideo staje się niezwykle atrakcyjna. Branża ta oferuje nie tylko kreatywne wyzwania, ale także obiecujące perspektywy zawodowe w rozwijającym się sektorze gospodarki. Kurs “Proces Tworzenia Gier Wideo” na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu ma na celu przekazać Ci wiedzę i umiejętności, które pomogą Ci wykorzystać te dynamiczne możliwości.

Przez uczestnictwo w naszym kursie, będziesz mieć okazję poznać tę fascynującą branżę od środka, zdobyć wiedzę praktyczną oraz nawiązać kontakt z pracownikiem polskiego gamedevu. To świetna okazja, aby wkroczyć w świat tworzenia gier wideo i być częścią globalnej rewolucji rozrywki. Zapisz się na kurs i zainwestuj w swoją przyszłość w jednej z najszybciej rozwijających się branż na świecie. Rozpocznij swoją przygodę z tworzeniem gier wideo już teraz!

Plan Kursu:

    1.  Wstęp do kursu
      • Krótka historia gier komputerowych
      • Dlaczego warto tworzyć gry komputerowe?
      • Rynek gier komputerowych
      • Omówienie form zaliczenia kursu
    2. Etap 1 produkcji gry (preprodukcja)
      1. Planowanie
        • Koncepcja gry
        • Analiza rynku
        • Harmonogram
        • Budżetowanie
      2. Projektowanie Gry
        • Przygotowanie Game design document (GDD)
        • Wybór technologii i narzędzi
        • Prototypowanie mechanik
    3. Etap 2 produkcji gry (produkcja)
      1. Wytwarzanie Gry
        • Grafika: Koncepty i grafika 2D, GUI, Modelowanie 3D
        • Level design: Silnik UE
        • Programowanie gier
        • Animowanie
        • Dźwięk i muzyka
        • Testowanie gier – współpraca programistów z testerami
      2. Zarządzanie Projektem
        • Milestone’y (od prototypów, poprzez Vertical Slice, alfa, beta, gold master)
        • Role w gamedevie i podział kompetencji – uzupełnienie
        • Metodyki zwinne
        • Przydział zadań i rozkład pracy – Jira
        • Komunikacja – rola umiejętności miękkich
        • Motywacja i współpraca
        • Efektywność pracy
    4. Wdrożenie i Marketing Gier Komputerowych
      1. Wdrożenie projektu
        1. Formy wydania gry na rynek
          • Pełna premiera
          • Formuła Early Access
        2. Portowanie na inne platformy
      2. Marketing i działania popremierowe
        1. Finansowanie projektu
          • Czym różni się producent gry od wydawcy
        2. Omównienie rybku i jego specyfiki
        3. Działania marketingowe
          • Community management

 

Prowadzący:

Łukasz Sikorski

Prowadzący - Łukasz Sikorski

• Absolwent fizyki na UMK
• Content Director w Dark Point Games
• Producent gier Achilles: Legends Untold oraz Achilles: Survivor
• Lead Game Designer w kolejnym tytule spółki
• Połączenie doświadczenia w biznesowym IT z gamedevem

Łukasz Sikorski jest absolwentem fizyki na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika. Jako Producent, odniósł sukces przy tworzeniu gier Achilles: Legends Untold oraz Achilles: Survivor. Aktualnie pełni w spółce funkcję Content Director oraz Lead Game Designer w kolejnym tytule swojej spółki, wykorzystując swoje doświadczenie zarówno w sektorze biznesowym IT, jak i w branży gamedev. Ta unikalna kombinacja umiejętności i wiedzy przyczynia się do innowacyjności i sukcesu jego projektów.