Witaj na stronie kursu ogólnouniwersyteckiego “Proces Tworzenia Gier Wideo” na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu! Ten unikalny kurs został stworzony z myślą o studentach, którzy marzą o karierze w świecie gamedevu. Prowadzony przez pracownika UMK, a jednocześnie pracownika toruńskiego studia gamedeveloperskiego Dark Point Games zapewni Ci nie tylko teoretyczne podstawy, ale także wiedzę na temat praktyk związanych z tworzeniem gier wideo.
Czas trwania kursu: 15 godzin (1 semestr)
Tryb zajęć: Stacjonarny
Aby wziąć udział w kursie, nie musisz dysponować żadnym specjalistycznym sprzętem ani wiedzą.
Co Zyskasz na Tym Kursie:
- Solidne fundamenty w zrozumieniu branży gamedev
- Zrozumienie polskiego rynku gamedevowego oraz globalnego trendu rozwoju
- Przekrojową wiedzę na temat procesów związanych z produkcją gry wideo
- Możliwość zdobycia 2 punktów ECTS
Polska zyskuje coraz silniejszą pozycję na światowej mapie branży gamedevowej. Nasz kraj to miejsce, gdzie wielu utalentowanych twórców, studiów i firm osiągnęło znaczący sukces zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. W ciągu ostatniej dekady polska scena gamedevowa dynamicznie się rozwijała, a tworzenie gier wideo stało się kluczowym elementem naszej kultury i gospodarki.
Według raportu PARP “The Game Industry of Poland – Report 2023”, w maju bieżącego roku działało aż 494 producentów i wydawców gier w Polsce. Przychody branży gamingowej w kraju w roku 2022 wzrosły o 11% w porównaniu do roku poprzedniego i osiągnęły poziom 1,286 mld euro (około 6 mld złotych według ówczesnego kursu wymiany), co umieszcza Polskę prawdopodobnie na około 8. miejscu w Europie pod względem dochodów związanych z branżą gier. Polska branża gamedevowa przyciąga inwestycje, co dodatkowo potwierdza jej rosnący potencjał.
Te imponujące liczby sprawiają, że praca w dziedzinie tworzenia gier wideo staje się niezwykle atrakcyjna. Branża ta oferuje nie tylko kreatywne wyzwania, ale także obiecujące perspektywy zawodowe w rozwijającym się sektorze gospodarki. Kurs “Proces Tworzenia Gier Wideo” na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu ma na celu przekazać Ci wiedzę i umiejętności, które pomogą Ci wykorzystać te dynamiczne możliwości.
Przez uczestnictwo w naszym kursie, będziesz mieć okazję poznać tę fascynującą branżę od środka, zdobyć wiedzę praktyczną oraz nawiązać kontakt z pracownikiem polskiego gamedevu. To świetna okazja, aby wkroczyć w świat tworzenia gier wideo i być częścią globalnej rewolucji rozrywki. Zapisz się na kurs i zainwestuj w swoją przyszłość w jednej z najszybciej rozwijających się branż na świecie. Rozpocznij swoją przygodę z tworzeniem gier wideo już teraz!
Plan Kursu:
-
- Wstęp do kursu
- Krótka historia gier komputerowych
- Dlaczego warto tworzyć gry komputerowe?
- Rynek gier komputerowych
- Omówienie form zaliczenia kursu
- Etap 1 produkcji gry (preprodukcja)
- Planowanie
- Koncepcja gry
- Analiza rynku
- Harmonogram
- Budżetowanie
- Projektowanie Gry
- Przygotowanie Game design document (GDD)
- Wybór technologii i narzędzi
- Prototypowanie mechanik
- Planowanie
- Etap 2 produkcji gry (produkcja)
- Wytwarzanie Gry
- Grafika: Koncepty i grafika 2D, GUI, Modelowanie 3D
- Level design: Silnik UE
- Programowanie gier
- Animowanie
- Dźwięk i muzyka
- Testowanie gier – współpraca programistów z testerami
- Zarządzanie Projektem
- Milestone’y (od prototypów, poprzez Vertical Slice, alfa, beta, gold master)
- Role w gamedevie i podział kompetencji – uzupełnienie
- Metodyki zwinne
- Przydział zadań i rozkład pracy – Jira
- Komunikacja – rola umiejętności miękkich
- Motywacja i współpraca
- Efektywność pracy
- Wytwarzanie Gry
- Wdrożenie i Marketing Gier Komputerowych
- Wdrożenie projektu
- Formy wydania gry na rynek
- Pełna premiera
- Formuła Early Access
- Portowanie na inne platformy
- Formy wydania gry na rynek
- Marketing i działania popremierowe
- Finansowanie projektu
- Czym różni się producent gry od wydawcy
- Omównienie rybku i jego specyfiki
- Działania marketingowe
- Community management
- Finansowanie projektu
- Wdrożenie projektu
- Wstęp do kursu
Prowadzący:
Łukasz Sikorski
• Absolwent fizyki na UMK
• Content Director w Dark Point Games
• Producent gier Achilles: Legends Untold oraz Achilles: Survivor
• Lead Game Designer w kolejnym tytule spółki
• Połączenie doświadczenia w biznesowym IT z gamedevem
Łukasz Sikorski jest absolwentem fizyki na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika. Jako Producent, odniósł sukces przy tworzeniu gier Achilles: Legends Untold oraz Achilles: Survivor. Aktualnie pełni w spółce funkcję Content Director oraz Lead Game Designer w kolejnym tytule swojej spółki, wykorzystując swoje doświadczenie zarówno w sektorze biznesowym IT, jak i w branży gamedev. Ta unikalna kombinacja umiejętności i wiedzy przyczynia się do innowacyjności i sukcesu jego projektów.