22 października 2016 -------------------- 1) Przygotować aplikację, w której na formie znajduje się pole tekstowe TextBox oraz kontrolka Label. Przy zmianie zawartości pola tekstowego (zdarzenie TextChanged) kopiować jego zawartość do kontrolki Label. Zadbać o ułożenie kontrolek. 2) Z poziomu kodu na formie umieścić 16 przycisków ułożonych w szeregi 4x4. Przyciski powinny na przemian mieć kolory czarny i biały, a etykiety powinny zawierać kolejno liczby od 1 do 16. Uwaga! Po kolejnych zajęciach z C#, na których będą pętle for, warto kod aplikacji napisać tak, żeby korzystał z tej pętli. 3) Przygotować aplikację z menu głównym (tylko Plik, a w nim Otwórz i Zakończ). Z menu Otwórz można za pomocą okna dialogowego wybrać plik graficzny, który można wczytać do kontrolki PictureBox umieszczonej na ekranie (ustawić jej własność Dock). 5 listopada 2016 ---------------- 1) Korzystając ze zdarzenia Form.Paint i możliwości klasy Graphics przygotować na "płótnie" formy rysunek domu z białymi ścianami, czerwonym dachem i kominem, brązowymi drzwiami i półotwartymi okiennicami. Wszystkie elementy domu powinny być otoczony czarnym konturem. 2) Przygotować animację "dymków" wylatujących z komina. Aby animacja została uruchomiona bez blokowania głównego wątku aplikacji, należy cyklicznie wywołać metodę Refresh w dodatkowym wątku. Świetnie się do tego nadaje kontrolka Timer, w której metody przypisane do zdarzenia Tick są uruchamiane co czas określony przez własność Interval. Przykład jej użycia do animacji znajduje się w udostępnionych źródłach. 3) Korzystając z Graphics przygotować wykres kołowy dla dziesięciu liczb całkowitych wylosowanych z zakresu 0 - 20. Należy obliczyć procent odpowiadający każdej wartości, a następnie wykorzystać metodę Graphics.FillPie do narysowania poszczególnych fragmentów koła. 4) Przygotować grę w zgadywanie liczb. Aplikacja losuję liczbę z zakresu od 1 do 100. Użytkownik może wpisywać liczby - program reaguje podając, czy wpisana liczba była mniejsza, czy większa od wylosowanej. Przygotować wersję konsolową (opartą na pętli do..while) i wersję Windows Forms. 5) Przygotować metodę (a jeszcze lepiej klasę) znajdującą dla bodanych współczynników a, b i c pierwiastki równania kwadratowego a*x^2 + b*x + c = 0. Sprawdzić metodę na kilku przypadkach. 6) Przygotować aplikację Windows Forms, która pozwala na wpisanie trzech współczynników. Kliknięcie przycisku powinno spowodować wyświetlenie wyników w okienku MessageBox. Wykorzystać metodę z zad. 5. 7) Nie zaglądając do udostępnionego kodu, odtworzyć aplikację Drag&Drop z zajęć. Rozszerzyć ją o trzecią kontrolkę ListBox. 19 listopada 2016 ----------------- 1) W aplikacji z zad 3) z dnia 22 października 2016 (PictureBox) dodać możliwość wydruku rysunku ze ścieżką do pliku widoczną u dołu strony. Rysunek powinien być tak skalowany, żeby automatycznie zająć maksymalną część powierzchni jednej kartki. 2) Przygotować testy jednostkowe dla metody (ew. klasy) z zadania 5 z dnia 5 listopada 2016. 3) W aplikacji z zadania 4 z dnia 5 listopada 2016 rozdzielić część dotyczącą interfejsu (widok) oraz część odpowiedzialną za zgadywanie liczb (model). Model umieścić w osobnej bibliotece DLL. Przygotować testy jednostkowe dla modelu.